Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej, z. 3/28.,
Filologia angielska, Crosscurrents: Studies in English Linguistics
Red. nauk. tomu: Ryszard W. Wolny, Monika Łodej,
Red. nauk. serii: Mieczysław Adamczyk, Kielce 2010, 155 ss., Format B5, ISSN 1234-7604 ISSN 1425-1817
«Nakład wyczerpany» Publikacja dostępna w Bibliotece
Zawiera:-
Beverly Hearn
, University of Tennessee at Martin, USA:
Światowe języki angielskie – implikacje dla pedagogów
World Englishes – Implications for Educators
-
Masha Bell
, freelance, United Kingdom:
Nowe spojrzenie na dysleksję
A New Look at Dyslexia
-
Ángela MŞ Larrea Espinar
, University of Córdoba, Spain:
Nauczanie i uczenie się kolokacji w językach specjalistycznych
Teaching/Learning Collocations in Specific Languages
-
Antonio R. Raigón Rodríguez
, University of Córdoba, Spain:
Komponent językowy w międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej
The Linguistic Component in the Intercultural Communicative Competence
-
Naděžda Kudrnáčová
, Masaryk University, Brno, Czech Republic:
Czynniki powstrzymujące kauzatywizację czasowników ruchu
On Factors Barring the Causativization of Path Verbs
-
Bethany Cagnol
, Télécom ParisTech, France:
Konwersja w procesie uczenia się języka obcego
Conversion Competence in Interlanguage Progression
-
Anna Bloch-Rozmej
, Holy Cross University, Kielce:
Trzy współczesne modele fonologiczne a rozwój teorii fonologii
Focus on Phonological Theory: A Comparison of Three Contemporary Frameworks
-
Magali Hardouin
, Université Européenne de Bretagne, France:
Przyczyny i cele mobilności studentów studiów nauczycielskich. Analiza programu COMENIUS-EUROPROF
The Mobility of the Teachers Trainees: Why and What Objectives? Analysis of the Programme COMENIUS EUROPROF
-
Maria Bloch Trojnar
, JPII Catholic University of Lublin:
W poszukiwaniu brakujących morfemów: przypadek wyrażeń rzeczownikowych kończących się na -áil w języku irlandzkim
In Search of Missing Bases – a Case of Nominals in -áil in Irish
-
Elena Velikaya
, State University Higher School of Economics, Moscow:
Czy można wyeliminować błędy w wymowie?
Pronunciation Errors: Is It Possible to Eliminate Them?
-
Jelena Danilović
, University of Kragujevac, Serbia,
Sandra Stefanović
, University of Kragujevac, Serbia:
Analiza błędów językowych a fosalizacja na poziomie studiów wyższych
Error Analysis and Fossilization at Tertiary Level
-
Julia Kuzmenkova
, Higher School of Economics, Moscow, Rusia:
Ćwiczenia teatralne w retrospektywie i perspektywie
Drama Activities in a Retrospective and Perspective
-
Zhivka Ilieva
, Dobrich College, Shumen University, Bulgaria:
Rozwijanie kompetencji w komunikacji socjokulturowej poprzez literaturę dziecięcą
Developing Sociocultural Communicative Competence Through Children’s Literature
-
Agnieszka Cyluk
, University of Warsaw, Poland:
Towarzyskie funkcje podziękowań
Social Functions of Thanking
-
Sylwester Łodej
, Holy Cross University/Jan Kochanowski University, Kielce:
Wyrazistość onomazjologiczna terminu cardinal: studium przypadku
Onomasiological Salience in Cardinal: A Case Study
-
Oskar Gawlik
, Holy Cross University, Kielce:
Say w akademickiej odmianie mówionego języka angielskiego
Say in Academic Spoken English
-
Monika Łodej
, Holy Cross University, Kielce:
Zestawienie teorii odnoszących się do dysleksji w procesie uczenia się języka ojczystego i obcego
Contrasting Theories on Dyslexia in First and Foreign Language Acquisition
-
Beverly Hearn
, University of Tennessee at Martin, USA:
Doskonalenie szybkości czytania: Problem niskiej szybkości czytania
Improving Reading Speed The Problem of Slow Reading Speed